echt gebeurd in Pakistan

* we rijden in één dag van Islamabad naar Lahore (380 km)

* na het nieuws over de terreur in amerika schreven we een testament

* in shaidu sharif hadden we voor de eeste keer deze reis te maken met een riksja-chauffeur die afdong, papa koen stelde 20 rps voor om ons terug naar het hotel te brengen maar de chauffeur zei "no no 15 rps" dus betalden we 15 rps

* naas is volop zijn examen wiskunde aan het voorbereiden en heeft dus niet veel tijd om zijn dagboek te schrijven

* de o zo "ijskoude ijskast " is kapot, gelukkig is de kast er nog, we kopen nu elke dag ijs zodat de kast met het ijs erin nu ijkouder is dan de ijskast toen deze kast nog ijskast was, een gelukkige gebeurtenis dus

* in shaidu sharif hadden we het geluk een slaapplaats uit te kiezen aan een hotel met een -jullie raden het nooit - een zwembad en niet zomaar een prutszwembad (zie diaschouw pakistan) maar een bijna olypisch zwemparadijs, naas gaat op onderzoek uit en blijkt toch wel dat we voor de 300 rps die we betaald hadden voor op de parking te staan ook van het zwembad gebruik mogen maken. naas,, barbara, piet, sofie, een papa koen gaan 's avonds al gaan zwemmen terwijl mama heidi in de non blijft. 's morgens gaan we allemaal gaan zwemmen en wonder boven wonder het zwembad blijft tot 11.30 alllen door de devaeres bezet

* barbara was bijna in een ziekenhuis beland

* piet zegt dood serieus ipv roepies droepies

* we hebben een berg beklommen van de himalaya

* hilde (iti) heeft over onze weetjes een kwis gemaakt die we zullen proberen open te stellen voor het grote publiek

* onder het motto als er geen wegwijzers staan kan je ook niet misrijden stoppen wij aan een tweesprong er is geen kat op de weg (om de weg aan te vragen ) dus rijden wij 25 cm achteruit en ja lap knal boem patat een wreed vreselijk verschrikkelijk acident is gebeurd. kwam de pick-up uit de grond of uit de lucht? hoeveel cm achter onze bumber is deze pick-up gestopt of is hij al 20 km onze aangangwagen? in elk geval de schade is onbeperkt bumper en motorkap van de pick-up zijn opgeplooid en van 1 van onze 2 bumper is bovenste laag verf eraf! de echte schade is de finacile ramp van maar liefst 500 rps (gelukkig hebben wij ons ezeltje mee)

* naas heeft de gestolengewaande duru teruggevonden achter de wc

* mama zegt in shogran: je kunt hier de sterren beter zien we zijn hier al hoog

* piet gaat al alleen winkelen hij ging alleen naar ede andere kant van het dorp om chips te kopen

* na het avondeten zegt mama op evidente toon: zouden we niet gaan wandelen aan de zee vanavond

* toen we in Shogran naar de bakker gingen en er al 5 broden besteld hadden werden we teruggehaald door de mensen van het pine park hotel (het hotel waar de non geparkeerd stond), we mochten geen brood kopen maar kregen er gratis van het hoten. we kregen ook nog aardappelen,tomaten,eieren en paprikas en mochten alles vragen wat we wensten ondat we hun gast waren en alles was gratis

* barbara en naas hebben een paar nieuwe strofen uitgevonden voor het liedje van mijn bomma, doe mee met de wedstrijd van bomma en win een toffe prijs

* mama heidie slaat 9 vliegen in 1 klap dood (u leest het goed 9!!!)

* toen de konfituur van emi opendeden waren we weer zeer blij met het briefje van emi dat in de konfituurpot zat

* ze heben hier ook een lu® koekjesfabriek ,ze hebben princekoeken met aardbei, cocos en banaan, echte marietjes en candi biscuits

* als we aan de grens waren kregen we van de pakistaanse douaniers een heerlijke maaltijd

* sofie heeft van de douanier meneer niazi een pak koekjes gekregen van lu®

* in pakistan eten de mensen met hun rechter hand, zonder vork, mes en lepel, de linker hand is hun wc papier

* sofie noemt alle mooi versierde vrachtwagens kermisauto's

* het is hier niet verplicht een hoofddoek te dragen, de chador is afgedankt

* in baloechistan zijn er wilde kamelen

* de sigaretten maken hier weer lawaai en als de sigareeten gedaan hebben met zingen beginnen al de honden te blaffen